Útfélen, úton

Autózásaink 4 hajtott keréken, de nem csak.

www.fuley.ro

Október 23 is Pádis
2010 Október 28, Csütörtök

Az idén a magyar nemzeti ünnepek jó részét Pádison ünnepeltük :) Az utolsó bejegyzés óta eltelt 2 hónap alatt gyakorlatilag egyetlen említésre méltó kiruccanás volt: János látogatott meg Agyagfalván (október 8), és ennek örömére egy délutánra elvittem autózni, hogy kicsit megmutassam a környéket. Fotók nem készültek, de egy már teljesen "klasszikus" útvonalon mentünk végig: Reztető, Oroszhegy, Kilátó, majd vissza Oroszhegyre, szilvapálinka-vásárlás és aszfalton haza.
Mivel a szokásos téli pádisi túránkat, ami februárban esedékes, én 2011-ben előreláthatólag ki fogom hagyni, ezért szerveztük most ezt az őszi kirándulást. A menetrend a megszokott volt: csütörtök este-éjjel mentünk fel (ezúttal alig 1 órát vártam Hunyadon), és vasárnap délben indultunk haza. Az időjárás végig gyönyörű volt, nagyon hideg (-7 és 2 fok között), de kristálytiszta égbolt és napsütés. Helyenként volt egy kis hó is.
Az utolsó, augusztusi bejegyzésemet azzal zártam, hogy "alig várom a következő alkalmat, amikor tudunk majd menni tovább, Biharfüredre". Nos ez az alkalom most érkezett el, ugyanis pénteken egy kb. 6 órás autózás után átmentünk Biharfüredre (az út első része megegyezett az augusztusival), onnan pedig épített úton jöttünk vissza, így aznap kb. 200 km-t autóztunk. Az út többnyire jól autózható volt, leszámítva két esetet. Előbb egy erdőben (ahol "rövidítettünk"), süllyedtünk el 1-2 nagyobb pocsolyában, de kihuzigáltuk egymást, majd a gerincre felkapaszkodás közben volt egy szitu, ahol én azt mondtam, a Feroza nem tud kimenni, de Andris átvette tőlem a volánt, és megmutatta, hogy alulbecsültem a Ferozát :) Nagyon jó volt ez a nap, végre egy igazi túra valahonnan valahová.
A szombati napra kevesebb kilométer jutott: elindultunk megkeresni az Oncsászai-csontbarlangot. Amit mi nem tudtunk: a barlang és környéke egy ideje le van zárva, mert ott nagyon régi állati csontokat találtak, és az élelmes turisták most előszeretettel gyűjtögetnek. Nos, mi ebből semmit nem láttunk, ugyanis kb. 2 óra erdei -gyalogos- bóklászás után sem találtuk meg a barlangot, ellenben kisebb konfliktusba keveredtünk a Környezetvédelmi Hivatal helyi -nagyon aktív és agilis- képviselőivel, akik rövid beszélgetés után beérték egy írásbeli figyelmeztetéssel. Így esett, hogy minket, akik évek óta lelkesen gyüjtögetjük a szemetet, és mindig vigyázunk a környezetünkre, megbüntetettek a zöldek :)
Nagyjából ennyi volt ez a hétvége, további részletek a fotókon, melyeknek nagyrészét János készítette egy fotógéppel, melyben nem volt elem - nem tudom hogy csinálta, de köszönet érte.

Leütés szám: 3333
Kulcsszavak: boti, feroza, jános, pádis, péter.